باران

برای زندگی بهتر

باران

برای زندگی بهتر

پنج درس بزرگ از مدیران بزرگ

v   پنج درس از جک ولش، مدیر عامل جنرال الکتریک

1- به کارکنان خود بگویید هیچ گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند ... اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کار کنند.
2- پیوسته باغچه خود را بپیرایید ... بهترین‌ها را برافرازید و بدترین‌ها را وجین کنید.
3- روی نمودار نمره دهید ... من اگر ده نفر داشته باشم، یک نفرشان ستاره خواهد بود، یکی هم حیف نان.
4- به جای تعریف هدف‌های معین اجرایی برای افراد، آنها را به چالشی بکشانید که هر فکری برای پیشرفت دارند مطرح کنند.
5- نمی‌شود فرد را تنها با لوح ستود، جیب او را هم باید در نظر داشت.

v پنج درس از جان چمبرز، مدیر عامل سیسکو سیستمز
1- مشتری را در کانون فرهنگ سازمانی خود جای دهید؛ درآمد کارکنان سیسکو ارتباط مستقیم با میزان خشنودی مشتری دارد.
2- به یکایک کارکنان اختیار دهید. بهره‌وری بالا می‌رود و ماندگاری افراد بهتر می‌شود.
3- با تحول، شکوفا شوید.
4- کار تیمی نیاز به ارتباط دو جانبه و اعتماد متقابل دارد.
5- مشارکت نیرومند بسازید. تاکید رهبری سازمانی در این دهه، بر گسترش درونی، تملک‌های موثر و ایجاد نوعی همزیستی بنگاه‌ها در چارچوب مشارکت در یک مدل افقی است.

v پنج درس از جرگن شرمپ، رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل دایملر ـ کرایسلرv  درباره مدیریت‌های ادغام‌های بسیار کلان
1- مواظب خطرات تساهل بیش از حد باشید.
2- از همان اول کار، موضوعات ناخوشایند را به میان آورید.
3- بسیار بهتر است سریع کار کنید و گه‌گاه مرتکب اشتباهی هم بشوید تا اینکه لخت باشید.
4- وقتی هوای تغییر از سر افراد بیفتد، خیلی بیشتر در برابر آن ایستادگی می‌کنند، تا هنگامی که انتظارش را دارند.
5- روراست  باشید، چون می‌دانید چه چیزی روح کارکنان را تازه می‌کند: صداقت. جداً می‌گویم. منظورم این است که هیچ کس در این دنیا انتظار صداقت ندارد.

v  پنج درس از سانفورد ویل، رئیس هیئت مدیره و یکی از دو مدیرعامل سیتی گروپv درباره پیروزی ادغام1- در ادغام، بیش از حالت عادی، در تصمیم‌گیری شتاب کنید. این موجب می‌شود افراد خوب را از دست ندهید و در عین حال همگان پیام شما را دریافت کنند.
2- طرف مقابل و افراد آن را محترم دارید. با افراد صحبت کنید، در دسترس باشید، به پرسش‌های آنان پاسخ دهید. اگر افراد به این باور برسند که کار شما در جهت خلق یک سازمان کارآمدتر با رشد سریع‌تر است، گمان می‌کنم خیلی بیشتر مایل باشند خود را برای تغییرات آینده آماده کنند.
3- از اختیار خرید سهام و امتیازهای مشابه برای تشویق کارکنان به مالکیت کمک گیرید تا همه خود را جزئی از سازمان جدید به شمار آورند.
4- وقتی می‌خواهید درباره افراد تصمیم بگیرید، با آنها رو راست باشید. بسیار مهم است که صداقت به خرج دهید و از همان اول کار، تصمیم خود را اعلام کنید.
5- همسران را وارد موضوع کنید ... این کار، نوعی احساس خانوادگی پدید می‌آورد ... هر چه آنها درباره استراتژی شما و درباره اینکه شرکت چه می‌خواهد بکند و دنبال چه هدفی است بیشتر بدانند، به گمان من پشتیبانی بیشتری از کل خانواده به دست می‌آید.

v پنج درس از تینا براون، مدیر  و سردبیر مجله TALK
1- به ذوق خود اعتماد کنید. من به همه گوش می‌دهم ... اما معمولاً به خودم برمی‌گردم و می‌کوشم با فکر اولم ارتباط برقرار کنم.
2- هویت دیداری نیرومند داشته باشید ... کنار هم گذاشتن خرده‌ریز این و آن، دردی دوا نمی‌کند.
3- مهمانی بدهید. در آغاز نشر یک مجله جدید، هر چه کار بشود کم است. دنیا بزرگ است. باید با آدم‌های زیادی ارتباط برقرار کنید.
4- در هزینه کردن و در بسته‌بندی کالا متفاوت باشید. ظرفیت‌های جدید را پیدا کنید. اگر سرمایه ندارید باید مایه داشته باشید.
5- از ظرفیت‌های موجود خود به شیوه متفاوت بهره گیرید. مثلاً از نویسنده‌ها ... راهش این است که ببینید  چه چیزی آنها را سر ذوق می‌آورد ... چنان برخورد کنید که حس کنند می‌توانند درباره چیزهایی مطلب بنویسند که تا حالا نمی‌توانسته‌اند.

v  پنج درس از کوین رابرتس، مدیرعامل ساعتچی اند ساعتچیv  درباره تبلیغ در شبکه جهانی
1- یادتان باشد هیچ رسانه‌ای جانشین دیگری نشده؛ صحبت یا این یا آن نیست. روزنامه و رادیو با آمدن تلویزیون از میدان به در نشدند، تلویزیون هم با آمدن اینترنت به در نخواهد شد.
2- بنگاه‌های بزرگ، حرف از ایجاد رابطه می‌زنند، نه فقط انتقال اطلاعات. تبلیغ در اینترنت افسونگر و احساس برانگیز باشد.
3- بنگاه‌های تبلیغات اینترنتی و بنگاه‌های سنتی باید به کاری بپردازند که در آن خبره‌اند. آنها باید تا مرحله نامزدی جلو بروند، اما ازدواج نکنند.
4- از بچه‌هایی که به دات‌کام‌ها پناهنده شدند با آغوش باز استقبال کنید. آنها زخمی، اما هوشیارتر بر می‌گردند.
5- این قدر دنبال فناوری نباشید، شیفته اندیشه باشید. حرف الف نماینده الکترونیک نیست، نماینده احساس است.

v  پنج درس از مایکل دل، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل دل کامپیوترv  در ترقی صنعت خودرو1- برای کاهش هزینه ارتباطات میان قطعه‌آوران، تولیدکنندگان و نمایندگی‌های فروش، از اینترنت کمک بگیرید.
2- عملیات فرعی را به بنگاه‌های دیگر واگذار کنید.
3- تحول را شتاب دهید، کارکنان را آماده پذیرش تغییر کنید.
4- داد و ستد از راه اینترنت را آزمایش کنید. ببینید هر گاه مشتریان، از راه‌هایی که تا کنون سابقه نداشته اطلاعات مورد نیازشان را به دست آورند، چه پیش می‌آید.
5- با کاهش دادن موجودی و دارایی‌های دیگر، ببینید چه سرمایه‌ای آزاد می‌شود؛ توجه کنید که با آن چه می‌توان کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
میترا سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:38 ب.ظ http://khoshghalb@yahoo.com

سلام حال شما؟
چقدر وبلاگتون پر محتوا هست واقعا خوندنیه
ممنون از اینکه رو چشم ما قدم گذاشتید و تشریف آوردید
خوشحال میشم که باز هم بتونم از نظرات شما دوستان استفاده کنم
به امید حضور روشن شما بزودی

با سلام
ممنون از لطف شما
به چشم
وبلاگ شما ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد