باران

برای زندگی بهتر

باران

برای زندگی بهتر

نظرات دانشمندان در ۲۵۰۰ سال گذشته در خصوص موفقیت- برایان تریسی


 کیفیت زندگی شما بستگی دارد به کیفیت مدیریت شما در استفاده بهتر از وقت

 وقت  با ارزش ترین منبع مالی و تمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید

 وقت از بین رفتنی است ، نمی توان آن را پس انداز کرد. فقط می توان آن را به روش های مختلف خرج کرد

 

 کیفیت زندگی شما بستگی دارد به کیفیت مدیریت شما در استفاده بهتر از وقت

 وقت  با ارزش ترین منبع مالی و تمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید

 وقت از بین رفتنی است ، نمی توان آن را پس انداز کرد. فقط می توان آن را به روش های مختلف خرج کرد

 مدیریت زمان بیش از هر چیز نیاز به انضباط فردی ، خویشتن داری و تسلط بر نفس دارد

 مدیریت زمان در واقع مدیریت شخصی ،  مدیریت زندگی و مدیریت خودتان است.

 اکثر مردم سرگرم فعالیت هایی هستند که بیشتر آرامش بخشد تا هدفمند

 مدام از خودتان بپرسید : آیا کاری که مشغول انجام آن هستم " بیشترین بازده برای وقت صرف شده " را دارد یا نه ؟

 توانایی شما در مدیریت زمان برای دست یابی به بالاترین نتایج ، مهارت اصلی در کارایی فردی است

 وقت ماده خام زندگی است . شما چطور آن را عمل می آورید؟

 از کمبود وقت گله نکنید . شما تمام وقتی را که وجود دارد در اختیار دارید، یعنی بیست و چهار ساعت در هر شبانه روز

 بهره وری بالا نتیجه بالا بردن کارایی وقت است . به این ترتیب که فقط مهمترین کارها را انجام دهید.

 چشم انداز دراز مدت خود را شرح و بسط دهید . می خواهید ظرف پنج سال آینده به کجا برسید؟

 توانایی شما در به تعویق انداختن خوشی های کوتاه مدت تعیین کننده میزان پیشرفت مالی شما در دراز مدت است.

 ارزش هر چیزی را می توان با مقدار وقتی که حاضرید صرف آن کنید اندازه گیری کرد.

 جمع آوری هر ثروتی با فروش خدمات فردی ، یا در واقع وقت شخصی ، آغاز می شود.

 بدترین نوع هدر دادن وقت این است که کارهایی را  که اصلا نیازی به انجام دادنشان نیست به بهترین نحو ممکن انجام دهیم

 انجام کاری که واقعا از آن لذت می برید رمز عملکرد عالی است.

 هر وقت می بینید کاری خیلی خوب پیش می رود ، می توانید دو چیز دیگر را هم پیدا کنید : یک آدم یک دنده و یک احساس وظیفه پیتر دراکر (نویسنده و سخنران حوزه مدیریت)

 خوشبختی زمانی حاصل می شود که شما به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید ، آن را خوب بشناسید و دوست داشته باشید

 آیا در گذشته خود را درگیر کاری کرده اید که اگر اطلاعات امروزتان را داشتید حاضر نمی شدید به آن تن دهید ؟

 این کار خلاقه را تمرین کنید که بتوانید کارهایی را که دیگر برایتان اهمیت ندارد رها کنید .

 همیشه از خودتان بپرسید : با ارزش ترین استفاده ای که در حال حاضر می توانم از وقتم بکنم چیست ؟

 مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند

 ارزش های بنیادی شما در زندگی چیست؟ آیا هدف ها و فعالیت های شما با این ارزش ها هماهنگی دارد؟

 در حال حاضر ، سه هدفی که بیش از هر چیز در زندگی برای شما مهم است چیست؟ آیا وقتتان را نیز به همین نسبت صرف آنها می کنید؟

 اگر همین امروز یک میلیارد دلار برنده شوید ، چه کارهایی را به نحو دیگری انجام می دهید و چگونه زندگی  خود را تغییر خواهید داد ؟

 اگر همین امروز به شما بگویند فقط شش ماه دیگر زنده خواهید ماند ، چه می کنید و وقت خود را چگونه صرف خواهید کرد؟

 چه رویاها یی در سر دارید ؟ اگر هیچ محدودیتی نداشتید ، دلتان می خواست چه جور آدمی باشید ؟ چه چیزهایی داشته باشید ؟ و چه کارهایی انجام دهید ؟

 اگر مطمئن بودید شکست نمی خورید  ، جرات می کردید کدام آرزوی بزرگ خود را عملی کنید ؟

 وظیفه شخصی شما چیست ؟ آیا هماهنگ با آن زندگی می کنید ؟

 یاد گیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید . هر روز چیز جدیدی بیاموزید

 هر فعالیت یا عدم فعالیتی مستلزم انتخابی است بین آنچه بیشتر اهمیت دارد و آنچه کمتر  اهمیت دارد

 قانون حذف گزینه ها می گوید : انجام یک کار مستلزم صرف نظر از انجام کارهای دیگری است.

 اصل پارتو ( قانون 80/20) می گوید 80% از دست آوردهای شما نتیجه 20% از فعالیتهای شماست . 20% فعالیتهای سازنده شما کدامند؟

 قانون 80/20 را تمرین کنید . 20% وقتی که صرف برنامه ریزی برای یک پروژه می کنید به اندازه 80% وقتی که صرف انجام تمام پروژه می کنید ارزش دارد

 برای فعالیت های خود اولویت و ممنوعیت تعیین کنید . چه فعالیت هایی را باید رها کنید تا بتوانید برای کارهایی که حقیقتا مهم هستند جای بیشتری باز کنید ؟

 قانون حد توانایی می گوید : همیشه برای انجام ضروری ترین کارها وقت کافی و جود دارد .

 برای اولویت بندی کارها باید نتایج هر کدام از آنها را در دراز مدت در نظر گرفت.

 پاداش های شما همیشه بر مبنای نتایجی که به دست می آورید تعیین می شود ، از شما انتظار می رود که چه نتایجی به دست آورید ؟

 مهم ترین فعالیتهایی که انجام می دهید ، بر اساس نتایج دراز مدت آنها ، کدامند؟

 چه کاری است که شما ، و فقط شما ، می توانید انجام دهید و اگر خوب انجام  شود یک دگرگونی واقعی به وجود می آورد ؟

 علت هر شکستی عمل کردن بدون فکر کردن است .آلکس مکنزی( متخصص مدیریت زمان )

 برای مدیریت زمان خود ، باید خوشبختی را هدف اصلی زندگی تان قرار دهید.

 برای اینکه به کاری بیشتر بپردازید باید کار دیگری را کمتر انجام دهید . چه کارهایی را باید بیشتر و چه کارهایی را باید کمتر انجام دهید ؟

 با وقت خود مثل پول رفتار کنید . چطور می توانید وقتتان را به بهترین نحو صرف کنید تا بیشترین رضایت را حاصل کنید ؟

 آرامش ذهنی را بالاترین هدف خود قرار دهید و وقت و زندگی خود را حول محور آن تنظیم کنید .

 پیشرفت هایی جزیی در استفاده بهتر از وقت می تواند در مجموع منجر به دگرگونی های اساسی در زندگی شما شود

 هنگام کار کردن ، وقت تلف نکنید ، بی وقفه کار کنید و از خودتان بیشتر مایه بگذارید.

 وقتی که با خانواده هستید ، صد در صد وقت خود را ، جسما و روحا ، در اختیار آنها قرار دهید

 برای آنکه بتوانید وقت بیشتری را با خانواده بگذرانید ، تماشای تلویزیون ، خواندن روزنامه و وقت گذرانی های خارج از منزل را محدود کنید.

 مقدار قابل ملاحظه ای از وقت خود را با کسانی بگذرانید که در زندگی برای شما بیشترین اهمیت را دارند و نگذارید که در طول این مدت کسی مزاحمتان شود.

 در خانه کمیت وقت و در کار کیفیت وقت است که به حساب می آید ، آنها را با هم مخلوط نکنید

 اگر افراد موفق هم تاثیر گذارند و هم کار آمد، به خاطر این است که هم کارهای درست را انجام می دهند و هم کارهایشان را به درستی انجام می دهند.

 با یک مدیریت زمان  عالی ، کیفیت زندگی شما بهتر می شود و برای افراد و چیزهایی که از آنها لذت می برید فرصت بیشتری به دست می آورید.

 برای آنکه بتوانید به مهارت های عالی در مدیریت زمان دست پیدا کنید ، سعی کنید در آن  واحد  فقط روی تغییر دادن یکی از رفتار های خود تمرکز کنید.

 مهم نیست که تا این لحظه چه کارهایی انجام داده اید ، شما در هر شبانه روز 24 ساعت دست نخورده دارید که می توانید آن را هر طور بخواهید مصرف کنید .

 اهمیتی ندارد که از کجا آمده اید ، مهم این است که به کجا می روید.

 مهم ترین کار ما این نیست که ببینیم در دور دسته های مبهم و ناپیدا چه چیز هایی و جود دارد . کار ما این است که به آنچه آشکارا در پیش رو داریم بپردازیم.وینستون چرچیل

 دقت و تمرکز  رموز عملکرد عالی هستند

 داشتن اهداف  روشن و از پیش تعیین شده برای پیش رفت و موفقیت مطلقا ضروری است

 از زندگی چه می خواهید ؟ بی رو دربایستی ، راستی راستی چه می خواهید؟

 با ارزشترین فعالیت های شما کدامند ؟ فقط روی آنها کار کنید

 برای چه به شما حقوق می دهند ؟ وظیفه ای که دقیقا برای انجام آن شما را استخدام کرده اند چیست ؟

 کدام مهارت است که اگر آن را پرورانده و به نحو احسن از آن استفاده کرده بودید بزرگترین تاثیر را بر زندگی شما می گذاشت؟

 پاداش هایی که در زندگی می گیرید بستگی به این دارد که چه کاری می کنید ، چقدر خوب آن را انجام می دهید  و چقدر مشکل است که بتوان کسی را جایگزین شما کرد

 قانون کاشت و برداشت اصل اساسی زندگی بشر است . شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.

 یکی از بهترین راه های استفاده از وقت این است که قابلیت های خود را در زمینه هایی که نتایج کلیدی را برای شما به بار می آورد افزایش دهید.

 برای آنکه در آمدتان بیشتر شود باید بیشتر چیز یاد بگیرید

 سطح دانش و مهارتی که در حال حاضر دارید حداکثر توان فعلی شما را تعیین می کند

 آینده متعلق به افراد با قابلیت است

 کلید آینده رشد مداوم شخصی و حرفه ای شماست

 قابلیت های محوری شما چیست ؟ مهارت های اصلی که شما را قادر می سازد امروز کارتان را بهتر انجام دهید کدام است

 هرقدر مهارت های خود را بالاتر ببرید بهتر می توانید در مدت کمتری کارهای بیشتری انجام دهید.

 استعداد ها و توانایی های منحصر به فرد شما کدام است ؟ چطور می توانید آنها را به حداکثر برسانید.

 در چه زمینه ای از دیگران برترید ؟ در چه زمینه ای می توانید از دیگران برتر باشید ؟

 زندگی شما تنها زمانی بهتر می شود که خودتان بهتر شوید

 اینکه چه کسی باشید و در چه موقعیتی قرار داشته باشید بر عهده شما و نتیجه انتخابها و تصمیم گیری های خودتان است

 همه چیز به حساب می آید . هر کاری که انجام دهید  یا به شما کمک می کند  یا آسیب می رساند ، هیچ چیزی خنثی نیست.

 نقطه آغاز تصمیم های بهتر، نقطه پایان تصمیم های بدتر است

 در شغل شما چه عواملی برای پیشرفت حیاتی هستند ؟ در انجام چه کاری باید حتما عالی باشید تا بتوانید به موفقیت دست یابید؟

 نقاط قوت و ضعف شما در چه زمینه ای است ؟ یک نقطه ضعف کافی است تا شما را از پیشرفت باز دارد

 کدام اقدام است که می تواند محدوده فعالیت های شما را تعیین کند ؟ کدام قابلیت یا مهارت کلیدی است که سطح پیشرفت شما را مشخص می کند؟

 اگر بخواهید همین امروز شروع کنید ، برای غلبه بر ضعف ها و به حداکثر رساندن قدرت هایتان چه کار می توانید بکنید ؟

 تمام آموزش های ممکن را ببینید . یک ایده خوب کافی است تا شما را از انجام سالها کار سخت ، معاف کند

 حداقل یک ساعت در روز در حوزه کاری خود مطالعه کنید . این عادت به مرور شما را به یکی از آگاه ترین افراد در حرفه تان بدل می کند.

 در حالی که رانندگی می کنید ، با گوش دادن به نوارهای آموزشی ، اتومبیل خود را به یک ماشین یادگیری تبدیل کنید

 در مدیریت زمان ، هدف افزایش بازده انرژی است تا بتوانید کیفیت زندگی خود را بالا ببرید

 هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی می کنید در انجام کار ده دقیقه صرفه جویی می کنید ، بدین ترتیب ، بازده انرژی شما 100% افزایش پیدا می کند

 برای برنامه ریزی کارهایتان ، لیستی از فعالیت هایی که باید انجام دهید تهیه کنید . هر کاری را قبل از اینکه انجام دهید بنویسید

 از یک دفترچه برنامه ریزی به عنوان وسیله اصلی تنظیم وقت خود استفاده کنید ، روی کاغذ فکر کنید.

 برای هر هفته از هفته قبل و برای هر روز از روز قبل برنامه ریزی کنید

 برای صرفه جویی در وقت ، پیش از آنکه کار مهمی را شروع کنید همه چیزهایی را که نیاز دارید آماده کنید و دم دست بگذارید

 کارهایتان را یکی یکی انجام دهید و وقتی کاری را به اتمام رساندید آن را کنار بگذارید

 نظم و ترتیب عادت اصلی در بهره وری فردی است . کسی برای انجام کارهای مهم به افراد بی نظم  اعتماد نمی کند

 تمرین کنید کارهایتان رایک تنه انجام دهید ، وقتی کاری را شروع کردید تا آن را تکمیل نکرده اید دست از کار نکشید

 برای اینکه به حداکثر بهروری دست پیدا کنید ، با تکرار پی در پی این جمله به خودتان نظم و ترتیب بدهید : خوب ، برگردیم سر کار

 طرز نشستنی را که مخصوص افرادی است که عملکرد عالی دارند تمرین کنید : پشتتان را صاف کنید و در همان حالت روی کارتان به طرف جلو متمایل شوید

از قانون 30% استفاده کنید: همیشه برای تکمیل هر کار بزرگی 30% ضریب اطمینان در نظر بگیرید

روشن نبودن قضایا علت شماره یک اتلاف وقت است . مدام از خودتان بپرسید : می خواهم چه کاری انجام بدهم ؟ و چطور می خواهم این کار را انجام بدهم؟

پیوسته در برابر قانون پارکینسون مقاومت کنید که می گوید : کار به اندازه وقتی که برای آن در نظر گرفته شده است طول می کشد

 بعضی ها می توانند  وقت آدم را زیاد تلف کنند . چه کسی در محیط کار وقت شما را تلف می کند؟

 شما در محیط کار وقت چه کسی را تلف می کنید و این کار را چطور انجام می دهید؟

 اختلالاتی را که مکالمات تلفنی در کارتان ایجاد می کند به حداقل برسانید . آیا مکالمات تلفن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد